Samenwerken
R.T.-praktijk
© h.fisscher 2015
R.T. is een vorm van pedagogische en didactische hulpverlening aan
kinderen die doorleer-en/ of sociaal emotionele problemen op een lager
dan gemiddeldniveau werken dan hun leeftijdsgenootjes.
Om uw kind goed in kaart te brengen verzamel ik eerst informatie.
Er vindt een kennismakingsgesprek (intakegesprek) plaats met de
ouders, waarinsamen met hen de hulpvraag wordt vastgelegd.
Voorts wordt er in overleg met de ouders een afspraak gemaakt met de
leerkracht(en) van uw kind.
De informatie van de leerkracht is zeer waardevol en bestaat uit
een gesprek,bespreken van toetsuitslagen en observaties, die
gedaan zijn in de groep.
Daarnaast wordt door mij een didactisch onderzoek
gedaan.
Deze toets wordt op een later tijdstip herhaald, waardoor devooruitgang
meetbaar is.
Wanneer de hulpvraag en de diagnose duidelijk zijn wordt er een
behandelingsplan opgesteld .
Naast het hanteren van eigen methodieken sluit ik aan bij de
methode die op de school van uw kind wordt gebruikt.
Bij het kiezen van de materialen gebruik ik de hulpmiddelen die voor uw
kind duidelijk te begrijpen en te hanteren zijn.
Na 13 weken bespreek ik met de ouders of de resultaten die we hadden
beoogd bereikt zijn.
U ontvangt hiervan een verslag.
Wat is R.T.